Monday 27 June 2011

Aktiviti Zulq 19-26 Jun 2011

Minggu lepas tak banyak aktiviti sangat sebab macam-macam perkara yg x diundang berlaku.


Bermula dgn hari Selasa hingga Khamis aku dah mula beriadah dan bersenam kat Gym ofis aku dari pukul 12tgh sampai 1ptg. Skip makan tgh hari... selang-seli Jog gan Cycling....... best sungguh dapat berpeluh nie.





Malam Selasa gat kan nak ride tapi Bob pulak accident motor so tukar program aku, Jasmi, Syam, Ayie gan Amran tolak ke KPJ Kajang utk melawat Bob. S'pai sana Qabla gan Sal mintak bantu Irra utk proses pindah Bob ke Ampang Puteri Hosital pulak malam tu..... So another travel pulak ke Ampang. Apa-apapun malam nie semua mmg mengharapkan agar Bob selamat dan cepat sembuh. Kesian gakkat Bob, Irra gan Mak Bob sebab dari pagi kat Hospital Serdang petang ke KPJ Kajang dan malam pulak ke Hospital Ampang Puteri. Kita orang pun sampai rumah dalam kul 1.00 pagi gak......

Malam Rabu mood x sampai nak ride malam so jawabnya rehat la yea......

Malam Jumaat, plan dah cantik nak ride kat Sg Long gan Kuntau...... Sampai rumah lain pulak jadinye. Ape tidaknye bilik anak-anak aku kene buat major repair cap buatan sendiri habis 2 malam aku kerjakan...... Alamatnya tinggal Ayie gan Syed ayuh 2 orang kat Sg Long, aku cuma dapat temankan diaorang minum kat rest mamak kat Semenyih malam tu jea.

Plan kedua aku sangkut jugak ialah Santai Ride kat Putrajaya Inter-Parks 9 yg aku plan sejak sebulan lalu... alih-alih penat punya pasal terbabas nak bangun itupun kalau tak Syam call aku pagi tu nak jak gayuh Santai... so x bangun lagi.
Apapun dapat gak aku ride ahad nie gayuh gan Qabla, Ayie, Syam, Kak Nor, Azizah gan Firdauz.. Kuntau Ride 1-BP-1 sekitar 21km....... lama gak tak gayuh ramai camni best gak walaupun santai-mantai jea. Hajat nak layan Maggie Goreng kat BP port biasa, sampai sana tgk kedai tutup la, so sggah minum kat gerai terdekat. asa Ayie beli nasi lemak, kak long tu bg tahu BP pindah kat depan Balai Polis.... apalagi Maggi tetap Maggi bungku pun jadilah....... Ride hari santai tapi best sebab semua boleh gayuh dan dah x da masalah naik-turun hill. Kalau masuk Jamboree camni no problem daa....
















Kesimpulannya seminggu lepas, 3 hari aku kat Gym ofis dan gayuh Kuntau Santai 1-BP-1. Minggu nie aku akan kembali ke Jamboree Ride balik iaitu Jamboree Felda@Mempaga kat Bentong pada hari Ahad nie... So nantikan citernye.

Zulq73....

No comments:

Post a Comment